@article { author = {Miandari, Hassan}, title = {"Hierarchy of Eudaimonia" in Aristotle's Moral Philosophy}, journal = {Sophia Perennis}, volume = {14}, number = {31}, pages = {203-230}, year = {2017}, publisher = {Iranian Institute of Philosophy}, issn = {2251-8932}, eissn = {2676-6140}, doi = {}, abstract = {Eudaimonia has a central role in Aristotle's moral philosophy. But there are disagreements about the nature of eudaimonia, how to know it, and some other related issues. John McDowell proposes new interpretations about these matters. According to McDowell right actions are constitutive of eudaimonia. Only the virtuous person can know them. The value of these actions is real. Moral reasons are from within the virtous perspective. Also Aristotle doesn’t argue for his view on eudaimonia based upon human ergon as an external argument. We argue that there is a "hierarchy of eudaimonias" in Aristotle's ethical system: "animal eudaimonia," "human eudaimonia," and "divine eudaimonia." McDowell doesn't consider "animal eudaimonia," and "divine eudaimonia." Aristotle as a philosopher argues externally from human biological ergon to these three types of eudaimonia and their hierarchies. Moral and intellectual virtues (vices) have intrinsic value and the value of actions are derivative from their value}, keywords = {moral philosophy,Eudaimonia,Aristotle,self,God}, title_fa = {«مراتب سعادت» در فلسفة اخلاق ارسطو}, abstract_fa = {سعادت در فلسفة اخلاق ارسطو محوریت دارد. اما بین مفسران ارسطو دربارة چیستی سعادت، راه شناخت آن و برخی امور مرتبط دیگر، اختلاف نظر وجود دارد. جان مکدَوْل تفاسیری جدید از این مباحث به دست می­دهد. به نظر او افعال درست، مقوّم سعادت هستند. تنها فضیلت‌مند می‌تواند چنین افعالی را بشناسد. ارزش این افعال واقعی است. دلیل اخلاقی از درون منظر فضیلت­مند است. ارسطو هم با استناد به کارکرد انسان، از نظرش در باب سعادت دفاع بیرونی نمی­کند. ما استدلال می­کنیم که ارسطو به «مراتب سعادت» قائل است: «سعادت حیوانی»، «سعادت انسانی» و «سعادت الهی». مکدَوْل «سعادت حیوانی» و «سعادت الهی» را لحاظ نمی­کند. ارسطو در مقام فیلسوف، بر اساس کارکرد زیستی انسان، دربارۀ این سه نوع سعادت و مراتب آنها استدلال می­کند. و فضایل (رذایل) هستند که ارزش ذاتی دارند و ارزش افعال فرع بر ارزش آنهاست. }, keywords_fa = {فلسفة اخلاق,سعادت,ارسطو,خود,خدا}, url = {http://www.javidankherad.ir/article_49925.html}, eprint = {http://www.javidankherad.ir/article_49925_699e57432b22da0dc593e108659816ed.pdf} }