@article { author = {Karimi, Roh Allah}, title = {Analysis and comparison of four interpretations of the Nicomachean Ethics}, journal = {Sophia Perennis}, volume = {14}, number = {32}, pages = {153-182}, year = {2018}, publisher = {Iranian Institute of Philosophy}, issn = {2251-8932}, eissn = {2676-6140}, doi = {10.22034/iw.2018.59785}, abstract = {The purpose of this paper is to examine four different approaches to the interpretation of the Nicomachean Ethics, focusing on the habituation, and finding the answer to the question of why and how the repetition of practices attributed to a virtue can gradually create that virtue in human beings. First, according to the division of the soul into the spirited (the will), the appetitive, and the rational parts, attributed to Plato, it is claimed that the interpretations of the Nicomachean Ethics have focused on each of these parts. So, we could also categorize them into three groups. Since the Nicomachean Ethics is the most important source of Muslim philosophers in philosophical ethics, Akhlagh-e-Nasseri is intended as a reading of the Nicomachean Ethics and it is shown how and why Khajeh Nasir Tusi prefers the will part. Then in the appetitive reading, it is highlighted Burnyeat's interpretation, and in the rational reading Sorabji's interpretation. Then, by the internal and external critiques of these three interpretive approaches, and by using the interpretation of Nancy Sherman, we ultimately attempt to present a coherent and comprehensive interpretation of habituation in the Nicomachean Ethics that is safe to the critiques of previous interpretations. In this accepted interpretation, there is a strong link between emotion and cognition in order to interpret the habituation as a critical practice.}, keywords = {Nicomachean Ethics,Aristole,Habituation,Moral education,Relation between emotion and cognition}, title_fa = {تحلیل و مقایسۀ چهار تفسیر از اخلاق نیکوماخوس}, abstract_fa = {این مقاله به بررسی چهار رویکرد متفاوت در تفسیر اخلاق نیکوماخوس، در موضوع کسب عادت، می‌پردازد و در پی یافتن پاسخی برای این پرسش است که چرا و چگونه تکرار اعمال منتسب به یک فضیلت به مرور زمان ملکۀ فضیلت را در آدمی ایجاد می‌کند. ابتدا بنا به تقسیم افلاطون از اجزای نفس به جزء همت و اراده، جزء عقلانی و جزء شهوانی (امیال و عواطف)، ادعا می‌شود اغلب تفاسیر با محور قرار دادن یکی از این اجزاء به تفسیر ارسطو پرداخته‌اند، و از این رو، در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند. از آنجایی که اخلاق نیکوماخوس، مهم‌ترین منبع اندیشمندان مسلمان در اخلاق فلسفی بوده است، اخلاق ناصری به عنوان خوانشی از اخلاق نیکوماخوس منظور، و نشان داده می‌شود چرا و چگونه نزد خواجه‌نصیر جزء همت و اراده اولویت می‌یابد. سپس در تفسیر عاطفی به تفسیر مایلز برنیت و در تفسیر عقلانی به تفسیر ریچارد سورابجی به عنوان نمونه پرداخته می‌شود و بر این سه رویکرد تفسیری نقدهایی درونی و بیرونی بررسی می‌شوند. نهایتاً با بهره بردن از تفسیر نانسی شرمن، تلاش می‌شود تفسیری جامع از ارسطو ارائه شود.  که انتقادهای وارد بر تفاسیر پیشین را تاب آورد. در تفسیر مقبول، ارتباط وثیق میان عاطفه و شناخت محور قرار می‌گیرد تا کسب عادت به مثابۀ عملی انتقادی تفسیر شود.}, keywords_fa = {اخلاق نیکوماخوس,ارسطو,کسب عادت,تربیت اخلاقی,نسبت عاطفه و شناخت}, url = {http://www.javidankherad.ir/article_59785.html}, eprint = {http://www.javidankherad.ir/article_59785_ae8846bf5b95438fe045c9f3bf0449c8.pdf} }